WWW.PROTu-154.org
Список форумов Project Tupolev Team Вход Регистрация FAQ Пользователи Поиск

Список форумов Project Tupolev Team » Project Tupolev Support fórum (česky a slovensky) » Obrovska spotreba u T-154 B2 На страницу 1, 2  След.
Начать новую тему  Ответить на тему Предыдущая тема :: Следующая тема 
Obrovska spotreba u T-154 B2
СообщениеДобавлено: Пн Ноя 05, 2007 21:24 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




Už zhruba před rokem jsem se s tímhle strojem pokoušel lítat a úplně mně od toho odradila nemožnost bezpečně si naplánovat palivo. Tehdy jsem letěl z DTTA to LKMT a už nad Slovinskem mi došlo palivo.

Teď mám poslední model T-154 B2, mám nový PC, tak jsem to zkoušel znova. LKPR - UUEE a sotva jsem přeletěl Polsko, opět došlo palivo.

Udělal jsem úpravu v aircraft.cfg a změnil fuel_flow_scalar=1.500 z původní hodnoty 1.760 - netuším co to dělá, ale je to jediná věc která se zdá s tím souviset. Po několika letech LKPR - LKMT jsem myslel, že je problém vyřešen.

Teď jsem ale letěl LKPR - LHBP (asi 500km+200km rezerva), měl jsem na palubě podle Load Manageru 12500kg petroleje a na finále v Budapešti mi opět začala řvát signalizace o nouzovém palivu (méně než 2500kg). Je možné, aby to tak žralo ? Jak potom plánujete palivo Vy, úspěšní letci ? Už fakt nevím co s tím.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пн Ноя 05, 2007 22:11 Ответить с цитатой
Fabo
КВС
Зарегистрирован: 16.07.2005
Сообщения: 1100
Откуда: Slovakia, near Kosice (LZKZ)




Podľa mňa tam to palivo máš, len ho necucáš. Vyzerá to, že ti ostáva pripojená celý čas len prvá nádrž, aj keď petrák máš naládovaný aj v 2,3,4. Fuel scalar si kľudne zmeň späť a naštuduj si z manuálu nastavenie palivového systému (pumpy, poradie plnenia, poradie zapínania ovládačov, hlavne teda čo pripnúť už pred a čo až po štarte)

_________________
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return."

Peter Fabian
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пн Ноя 05, 2007 22:33 Ответить с цитатой
Belkin
КВС
Зарегистрирован: 04.01.2007
Сообщения: 484
Откуда: Кладно/Kladno, Чехия/CZ (LKKL)




Důležité hlavně je pustit automat spotřeby, který přelívá palivo z nádrží 2 a 3 do spotřební nádrže č. 1. Zkrátka pustit všechny palivové pumpy vyjma č. 4 (kde žádné palivo nebývá), a zapnout všechny přepínače ve spodní řadě. Při správně naplánovaném letu se pak nemůže stát, že by spotřební nádrž měla méně než 2500 kg.

_________________
-вв-

------------------------------------
Пора в путь-дорогу,
Дорогу дальнюю, дальнюю, дальнюю идем.
Над милым порогом
Качну серебряным тебе крылом…
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пн Ноя 05, 2007 22:43 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




To právě dělám. Kontroloval jsem celkové množství pomocí "Shift+z" jak to zobrazuje frame rate, kias, alt, přetížení a taky palivo v procentech. Při startu z Prahy tam bylo 32% a po přistání jenom 4%.

Teď jsem zkoušel stejnou trasu a stejné množství paliva s T-154 M a bylo v Praze 32% a Budapešti 19%. Vím, že Mko má mít nižší spotřebu, ale tohle by byl zase moc velký rozdíl.

Před nastartováním zapínám ty tři červené čudlíky, nad nima ty čtyři se zelenýma kontrolkama (to jsou asi ty centrální pumpy, pak vynechávám nádrž č.4 (ta je prázdná) a pak zapínám ostatní pumpy (dva čudlíky dole, dva nahoře a všechno svítí zeleně). Pak vpravo od těch prvních tří zapínám všechny na automatiku a poslední je fuel flow meter. Jdu studovat manuál, ale jestli na něco příjdete, dejte vědět. Dík
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пн Ноя 05, 2007 22:58 Ответить с цитатой
Belkin
КВС
Зарегистрирован: 04.01.2007
Сообщения: 484
Откуда: Кладно/Kladno, Чехия/CZ (LKKL)




marcelator
Poslyš, udělej nám sem screenshot se spotřeboměrama na vzletovým, při stoupání a za letu. Ten tvůj problém si nějak nedokážu vysvětlit, a hlavně ho nikdo nikdy nehlásil.

_________________
-вв-

------------------------------------
Пора в путь-дорогу,
Дорогу дальнюю, дальнюю, дальнюю идем.
Над милым порогом
Качну серебряным тебе крылом…
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Вт Ноя 06, 2007 12:26 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




Ten screen se mi sem nedaří vložit ani jako přílohu. Před vzletem to ukazovalo FUEL 31% a když jsem nastoupal asi do FL100 asi 3 minuty po vlzetu, už tam bylo 28%. Během letu to klesá celkem rychle a ručičky palivoměru jdou viditelnou rychlostí k nule. Ještě mně napadlo jestli to palivo třeba nevypouštím, ale nikde se nepíše o tom, že by to šlo.

V té palivové části mám všechny spínače nahoru, kromě nádrže č.4 a vpravo od ní dvou čudlíků s krytkama, ty mám taky dole. V manuálu jsem nenašel k čemu jsou. Všechny kontrolky mi svítí zeleně, jenom dvě kontrolky žlutě vpravo od těch dvou s krytkama, a to "bAK N2" a "bAK N3". Za letu mi pak ještě svítí žlutě u motorů v posledním řádku, třetí zleva "AT vključen" (nebo něco na ten způsob), taky netuším proč. Takhle to našteluju vždycky před spuštěním a pak už na to během letu nesahám.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Вт Ноя 06, 2007 15:03 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




Tak jsem se s tím pořádně popral a zjistil jsem zajímové věci. TUčko už mi teda funguje jak má a je to, jak psal Fabo, pořadím zapínání. Když jsem to totiž udělal teď přesně podle tutoriálu, tak to fungovalo úplně normálně. Když jsem to před tím dělal z hlavy v jiném pořadí, tak to mělo snad trojnásobný průtok Улыбка

Navíc jsem přišel na to, že v Load Manageru nesedí číselné množství vypočítaného paliva s procentuálním. Takže správné řešení je ládovat to podle procent a nehledět na zobrazené množství. Před tím jsem to právě nakládal podle těch číselných hodnot, abych zabránil nějakému úbytku při zaokrouhlení. A i když jsem si nehorázně přidával, tak v konečném důsledku to vždycky bylo málo. Nevím, jestli je to chyba FS, nebo LM, ale nějaký renonc tam prostě je.

Pak ještě třetí věc - měl jsem několik manuálů a každý měl jiný názor na to která nádrž je která při plnění. Správné řešení je opět přesně podle čekého tutoriálu z Flightsim.cz (dokonce je to snad výtvor někoho z vás).

Chce to prostě nevyvíjet vlastní iniciativu a dělat jenom co je psáno Улыбка Хорошо
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Вт Ноя 06, 2007 17:08 Ответить с цитатой
Belkin
КВС
Зарегистрирован: 04.01.2007
Сообщения: 484
Откуда: Кладно/Kladno, Чехия/CZ (LKKL)




marcelator писал(а):
Všechny kontrolky mi svítí zeleně, jenom dvě kontrolky žlutě vpravo od těch dvou s krytkama, a to "bAK N2" a "bAK N3". Za letu mi pak ještě svítí žlutě u motorů v posledním řádku, třetí zleva "AT vključen" (nebo něco na ten způsob), taky netuším proč. Takhle to našteluju vždycky před spuštěním a pak už na to během letu nesahám.


Ty dvě žluté ukazují, ze kterých nádrží se přelévá palivo do spotřební nádrže - dělá to automat spotřeby. Tzn. když ti svítí n2 a n3, bere si automat palivo z obou.

"AT vključen" je kontrolka automatu tahu. Ta by ti ovšem svítít neměla, vyjma přiblížení, kdy je jedině povoleno automat tahu používat. I když na hladině taky zapnout jde a rychlost celkem drží, tak tento postup není "ARAIG". Zase na druhou stranu při delších letech u toho pořád nemusíš sedět na rozdíl od reálu, já to třeba takhle dělám a porušuji RLE, tak to na mně nepráskněte.

marcelator писал(а):

Pak ještě třetí věc - měl jsem několik manuálů a každý měl jiný názor na to která nádrž je která při plnění. Správné řešení je opět přesně podle čekého tutoriálu z Flightsim.cz (dokonce je to snad výtvor někoho z vás).


Jo, tutoriál je moje a Willhelmovo dílko. Nádrže 1 a 4 jsou v trupu letadla, 2 a 3 v křídlech - č.2 ve vnitřní části L/P křídel a č. 3 pak ve špičkách.

_________________
-вв-

------------------------------------
Пора в путь-дорогу,
Дорогу дальнюю, дальнюю, дальнюю идем.
Над милым порогом
Качну серебряным тебе крылом…
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пн Ноя 26, 2007 12:28 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




Tak jsem tu zpět opět koukám jako blázen. Všechno co jsem tu psal o tom, že to funguje tedy neplatí. Nainstaloval jsem si verzi TU-154 B2 9.6.1 se vším všudy, letěl podle manuálu a hle... přidávám svůj report jako důkaz.

[2007/11/26 07:36:00]
Flight IATA:OK0834
Pilot Number:053
Company ICAO:CSA
Aircraft Type:T154
PAX:130
Aircraft Registration:OK-CGH
Departing Airport: LKPR
Destination Airport: LYBE
Alternate Airport:LYPG
Online: IVAO
Route:VOZ UL858 OKF UM725 STO UM174 SNU UY571 BABIT UN739 NIVIS
Flight Level:330
No Slew and time accel
No pause
Detect pilot in Cockpit between each 1 and 5 minutes
07:36 Zero fuel Weight: 66218 Kg, Fuel Weight: 18255 Kg
07:36 VATSIM:LKPR 260700Z 28017G30KT 9999 SCT020 BKN040 00/M03 Q1013 06550266 13390253 NOSIG
07:36 VATSIM:LYBE 260630Z 29007KT 9999 -RA SCT020 BKN040 05/04 Q1017 NOSIG
07:51 Parking Brakes off
07:56 VR= 156 Knots
07:56 V2= 167 Knots
07:56 Take-off
07:56 Take off Weight: 83585 Kg
07:56 Wind: 240ş @ 019 Knots Heading: 244ş
07:56 POS N50ş 06´ 17´´ E014ş 14´ 12´´
07:56 N11 94 N12 94
07:56 Gear Up: 169 Knots
07:56 TOC
07:56 Fuel Weight: 17359 Kg
07:56 Flaps:(null) at 170 Knots
07:56 Flaps:(null) at 212 Knots
08:11 Wind:016ş@053 Knots Heading: 143ş Ground Speed: 435 Knots Altitude 25423 ft
08:26 Wind:215ş@047 Knots Heading: 142ş Ground Speed: 431 Knots Altitude 33057 ft
08:41 Wind:329ş@095 Knots Heading: 126ş Ground Speed: 572 Knots Altitude 33146 ft
08:56 Wind:309ş@013 Knots Heading: 128ş Ground Speed: 268 Knots Altitude 5118 ft
08:57 Gear Down: 210 Knots
08:58 Flaps:(null) at 201 Knots
09:00 Flaps:(null) at 198 Knots
09:00 Flaps:(null) at 177 Knots
09:03 TouchDown:Rate -72 ft/min Speed: 129 Knots
09:03 VATSIM:LYBE 260800Z 27009KT 8000 -RA FEW020 BKN040 05/04 Q1017 NOSIG
09:03 Land
09:03 Wind:200ş@009 Knots
09:03 Heading: 302ş
09:03 Flight Duration: 01:07
09:03 Landing Weight: 68873 Kg
09:03 POS N44ş 49´ 07´´ E020ş 18´ 30´´
09:06 Parking brakes on
09:06 Block to Block Duration: 01:15
09:06 Final Fuel: 2531 Kg
09:06 Spent Fuel: 15724 Kg
09:06 Flight Length: 443 NM
09:06 TOD Land Length: 443 NM

Dá se z toho vyčíst, že jsem letěl z Prahy do Beogradu, tedy 443 NM v hladině 330. Trvalo to 1:15, když vemu že jsem to ještě 5 minut před odletem šteloval s běžícíma motorama, tak max 1:20. Naládoval jsem tam 17359 kg petroleje a po přistání a zaparkování bylo na palubě jen 2531 kg, tzn. že za tu hodinu a dvacet minut to sežralo 15724 kg - to přece nejde ani kdybych to lil kýblem z okna !!! Manuál mám vytištěný a jel jsem přesně podle něho. Jěště mě napadlo, že to dělá IVAO, nebo FSUPIC - mám verzi 3.7.2.0. Prosím pomozte, už jsem vážně zoufalý.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Вт Ноя 27, 2007 11:35 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




Ještě byl dodal, že budík FUEL FLOW METER, jestli ho používám správně, zaznamená za ten let úbytek takové 4 tuny, což vypadá že je v normě. Při letu v hladině to ukazuje spotřebu asi 1100 až 1300 kg/hod - takže taky v pohodě.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Сб Дек 01, 2007 13:52 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




Mohl by mi sem prosím někdo napsat, jeho spotřebu z nějakého letu ?
Příklad: 1) LKPR - LEPA 600nm + 200nm rezerva
2) 15000 kg paliva v LKPR - 6000kg v LEPA
3) podle LM 16% 52% 100% 52% 16% 0%
4) DONAD UL984 OKG, atd....
5) FL360 M0.85

Něco na ten způsob, ať mám nějaké srovnání a můžu to zkusit úplně stejně, co to bude dělat.
Díky.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Вт Дек 04, 2007 13:43 Ответить с цитатой
Belkin
КВС
Зарегистрирован: 04.01.2007
Сообщения: 484
Откуда: Кладно/Kladno, Чехия/CZ (LKKL)




Jo já ti sem zkusím dát nějaká data z letu. Napiš mi, s jakou lítáš váhou a centráží.

A zkus sem dát ještě jednou ty screenshoty. Musí být menší než 100 kilobajt, tak je nějak ořízni a zmenši. Potřeboval bych ukazatele motorových a palivových přístrojů:

1. Při vzletu na vzletovém režimu
2. Při stoupání na nominálu
3. Na hladině
4. Při klesání na volnoběhu.

_________________
-вв-

------------------------------------
Пора в путь-дорогу,
Дорогу дальнюю, дальнюю, дальнюю идем.
Над милым порогом
Качну серебряным тебе крылом…
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Чт Дек 06, 2007 17:09 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




No jsem z toho naprosto jelen, protoze jsem nikde vubec nic nemenil, nic jsem nenastavoval, litam s tim porad stejne a najednou to zase funguje. Zkousel jsem offline, online a bez problemu. Mam za sebou asi 6 letu, ted jsem doletel online do Tel Avivu a uplne v pohode.

Jedina vec, co je mozna jina je plneni do tech nadrzi. Jsem stary popleta a nez jsi mi sem napsal, ze 3. nadrze jsou na konci kridla, tak jsem to plnil obracene, teda misto 2. Vzhledem k brutalni spotrebe mi nevadilo, ze to timpadem melo vic naladovano, nez zpocitano. Je mozne, aby to nasavalo ze vsech nadrzi zaroven, kdyz je ve druhe vic, nez ve treti ? Podle vseho to tak vypada, jinak fakt nevim. Jinak vsechny budiky ukazuji porad stejne i ten fuel flow, jenom to palivo ted zahadne staci a jeste i zbude.

Diky za trpelivost s mym problemem, uz s tim nebudu otravovat Нет
Jen by mozna stalo za to, kdyby to nekdo zkusil taky prehodit.

Jeste jsem prisel na jednu vec - mel jsem posledni verzi T-154B2 9.6.1 a pak jsem pres to prehodil T-154M a tim se mi downgradovala KLN. Predtim umela SID/STAR (ne ze bych to nekdy pouzil), ted to neumi a kdyz jsem do toho vrazil airac 0712 a updatoval v te KLN databazi, tak porad nezna dost FIXu, i kdyz v souboru isec jsou. Je na to nejaka finta, jak to tam dostat?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Чт Дек 06, 2007 18:22 Ответить с цитатой
Belkin
КВС
Зарегистрирован: 04.01.2007
Сообщения: 484
Откуда: Кладно/Kladno, Чехия/CZ (LKKL)




marcelator писал(а):
kdyz jsem do toho vrazil airac 0712 a updatoval v te KLN databazi, tak porad nezna dost FIXu, i kdyz v souboru isec jsou. Je na to nejaka finta, jak to tam dostat?


Musíš smáznout ty staré soubory (nech si zálohu!) a nechat znovu proběhnou t updaten KLNky.
Blíže máš zde v service packu k našemu tutoriálku:
http://willhelm.czweb.org/view.php?cisloclanku=2006100001

_________________
-вв-

------------------------------------
Пора в путь-дорогу,
Дорогу дальнюю, дальнюю, дальнюю идем.
Над милым порогом
Качну серебряным тебе крылом…
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Чт Дек 06, 2007 22:29 Ответить с цитатой
marcelator
Курсант
Зарегистрирован: 05.11.2007
Сообщения: 9




Super, uz to funguje. Diky moc. Хорошо
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

Obrovska spotreba u T-154 B2
 Список форумов Project Tupolev Team » Project Tupolev Support fórum (česky a slovensky)
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете вкладывать файлы
Вы не можете скачивать файлы
Часовой пояс: GMT + 3  
Страница 1 из 2  
На страницу 1, 2  След.
  
  
 Начать новую тему  Ответить на тему  


  Powered by phpBB © 2001-2005 phpBB Group. Designed for protu-154.org | Webmaster - ^COOLER^