WWW.PROTu-154.org
Project Tupolev Team Forum Index Log in Register FAQ Memberlist Search

Project Tupolev Team Forum Index » Project Tupolev Felhasználók Fóruma (Magyar nyelven) » Pulkovo Tu-154: 2006.Augusztus 22. Goto page 1, 2  Next
Post new topic  Reply to topic View previous topic :: View next topic 
Pulkovo Tu-154: 2006.Augusztus 22.
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 13:42 Reply with quote
Bandi
Курсант
Joined: 09 Nov 2006
Posts: 34
Location: Budapest




Egy most lezárult vizsgálat eredményei szerint egy orosz gyakorló pilóta hibája vezetett ahhoz, hogy 170 ember vesztette életét tavaly Ukrajnában egy légi katasztrófában.

A még kiképzés alatt álló pilóta nem tudta fenntartani a Pulkovo légitársaság Tu-154-es gépének a sebességét a viharos időjárásban, a másik pilóta pedig nem segített neki, közölte szombaton a vizsgálóbizottság.

A gép a Fekete-tenger partjáról Szentpétervárra tartott tavaly augusztus 22-én, de Donyeck közelében lezuhant. A 160 utas és a tízfőnyi személyzet életét vesztette.

A kormányközi repülési bizottság jelentése szerint a pilóták nem voltak elég jól kiképezve arra, hogy miként vezessék a gépet viharos körülmények között. A gép vezetési kézikönyve sem tartalmazott erre vonatkozó megfelelő információt.

A katasztrofális helyzet részben azért alakult ki, mert a baleset időpontjában a gyakorló pilóta irányította a gépet, de nem ügyelt eléggé a sebességre.

Ez a gépet éppen irányító pilóta dolga, de az illetőnek a kiképzése erre még nem terjedt ki, a tapasztaltabb másik pilóta pedig nem segített neki, mondta a bizottság egyik szakértője.

A közlekedési miniszter az ügy kapcsán közölte, hogy fokozzák a pilóták kiképzési követelményeit, és a következő öt év alatt kivonják a polgári légi forgalomból az elöregedett Tu-134 és Tu-154 típusokat.

/www.index.hu/

Szerintem, hogy kivonják a Tupikat 5 éven belül, parasztvakítás tejszínhabbal.
A Tu-134esekből is rengeteg repül még szerintem, az ezt használó légitársaságok 95%-a nemtudná mivel pótolni.
A Tu-154esből is max. a B-t vonnák ki, de azt se nagyon tudnák így mivel pótolni..és ezt miért is teszi hozzá mikor ugye kiderült, hogy pilótahiba?

Na mind1. Elszomorító dolog. Грусть
View user's profile Send private message

PostPosted: Sun Feb 18, 2007 14:59 Reply with quote
Daniel Nagy
КВС
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 481
Location: Будапешт, Венгрия




Szia Bandi!

Sajnos tényleg elszomorító a dolog. Nekem valahol le van írva oroszul, amit a MARSZ-BM rögzített a pilótafülkében, lefordítom nektek, de most valahogy nem találom.

Dani

_________________

My work
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger

PostPosted: Sun Feb 18, 2007 18:33 Reply with quote
Daniel Nagy
КВС
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 481
Location: Будапешт, Венгрия




Öten ültek a pilótafülkében, az oktató-kapitány (PIC) , a másodpilóta, akit oktatott (F1), a beállós másodpilóta, aki az oktatás miatt kellett (F2), a navigátor (N) és a fedmérnök (M).Az irányító (I). Az anyázást kihagyom, ahol nincs különösebb jelentősége. Flightlevel 400 az kb 12200 méter, 390 az 11900. Az ötvennégyes 400-ra kb 83-84 tonnával bírna felmenni, ennél bizonyára nehezebb volt, mert üresen kb 56 tonna, meg 170 ember az kb 17 tonna, meg Pétervárig még volt benne legalább 16-18 tonna benzin, az úgy kb 89 tonna.
Az AUASzP az állásszögjelző. Folyamatosan dudál, ha elérik a kritikus állásszöget.
Az anyázásról még annyit, hogy nem olyan durva , mintha szóról szóra lefordítanánk, pl a b m anyád csak annyi mint magyarul bammeg...
Lapos dugóba nem kerültek, egyszerűen csak lelifteltek folyamatos átesésben, jól csűrőztek.

PIC.Na gyerünk 400-ra egyidőre, ez a szar teljesen zárt... Vagy kérj 390-et, mert nem érjük el...
(Bejelez az AUASzP)
N. Átkapcsoltam.
N. Kontrol, Pulkovo 612.
I. P 612, vétel
PIC. Tegyél még rá ,jó?
N.P 612 kérek engedélyt FL 390-re egy időre.
PIC. Mondjad neki, hogy erős turbulencia, meg ilyenek...
I P 612 emelkedjen 390-re.
N Emelkedünk 390-re kösz szépen
PIC. Tán még elérjük..........
PIC. Hova a jó k. a .............
PIC (Érthetetlenül többször anyázik......)
Bejelez az AUASzP megint, majd elérik a magasságot, hangjelzés
PIC (anyázza a zivatart)
PIC Anyám ne sirass, b m
PIC A k a , még jég is van...
PIC Add ide a .......
PICHová lehet még oldalra, Igor, menjél még
PIC Igor
N Mi az?
PIC Oldalra menjünk még, vagy merre?
F1 Nem
PIC Mondd hogy elértük a 390-et, Andrjuha, baszki!
F2 P612, elértük 390-et.
PIC Mondjatok már valamit, bassza meg! (Ekkor kezd a repülő átesni, és irányíthatatlanná válni...)
F1 Süllyedünk...
PIC Hova süllyedünk, kibaszott hülyék...
PIC Névleges teljesítmény, baszki!
M Névleges
PIC Mondd neki, hogy süllyedünk, baszki.
F2 P 612 süllyedünk
AUASzP bejelez
PIC Nyugodtan.
AUASzP
PIC A bedöntést figyeljétek.
F1 Névleges
Hangjelzés
N P612 süllyedünk 360-ra
AUASzP
PIC Mondd neki hogy erős turbulencia!
N Erős turbulencia.
I P 612 süllyedjen 360-ra
PIC Süllyedünk, b m.
PIC Nyugalom, tartjuk. Tartjuk, baszki.
M Generátorok! Pompázs. Süllyedünk.
PIC A sebességet nézzétek, a sebességet!
I Leesett a (talán fordulatszám). Nem, rendben van.
AUASzP
PIC Húzzad, húzzad!
N Ványa.
PIC Nézd
N Ványa, 5-5. 5-5.( Ez gondolom az állásszög lehet és nem túlterhelés )
PIC Mit mondasz, mennyi?
N Irány 245
PIC Milyen irány bm?
F1 Értem. Jó .....
PIC Vova, vezényelj! (Vova a beállós elsőtiszt, állítólag orosz műrepülőbajnok volt.)
F2 Szerintem balra kell.
N Balra, Ványa
PIC Kész, bazmeg.
F1 Süllyedünk, süllyedünk.
.
.
.
F1 Jelentsétek hogy SOS
F2 SOS P612 SOS
I P612 Nem értem.
PIC Mennyi a sebesség?
F2 P612 SOS SOS SOS
PIC Mennyi a sebesség mennyi a sebesség, adjad a balt!Vova, segíts Andrjusának!
N A magasság 2000, Ványa, 2000! (most tartunk az ötödik percnél, ha 390-ről ezalatt leértek 2000 méterre, akkor átlag 33-as varióval süllyedtek, ami nagyon durva!!)
PIC Hubazmeg
F1 Hagyd
PIC Jobbra
M Zuhanunk!
N Most balra, balra!
F1 Én nem láttam
F2 Istenem!
N 2000, Ványa!
F1 Bedöntés nélkül!
PIC Húzzad húzzad Andrjusa, húzzad! Felszálló teljesítmény!
F1 Bal láb, vedd ki a dőlésből!
F2 Ne öljetek meg!
PIC Andrjusa ne pánikolj!
F2 Ne öljetek meg! Ne öljetek meg!

Dani

_________________

My work
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger

PostPosted: Sun Feb 18, 2007 19:21 Reply with quote
Fabo
КВС
Joined: 16 Jul 2005
Posts: 1100
Location: Slovakia, near Kosice (LZKZ)




Szia barátok,

van ez szintén angloban?

_________________
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return."

Peter Fabian
View user's profile Send private message

PostPosted: Sun Feb 18, 2007 22:51 Reply with quote
Daniel Nagy
КВС
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 481
Location: Будапешт, Венгрия




Igen, itt van:
There are 5 people in the cockpit: The Captain, Ivan Korogodin, instructor, first-class enginner-pilot, with more than 12000 flying hours (PIC), Training First Officer, Andrei Chodnecich (F1), Another First Officer, Vladimir Onischenko, who was needed in teaching (F2), the navigator, Igor Levchenko (N), and the Engineer, Viktor Makarov (E), plus the air traffic controller (C). FL 400 is 12200 meters, and FL390 is 11900 meters. The Tu-154 can go to FL400 with gross weight of 83-84 tonns, but probably it was heavier, because Empty weight of the plane is nearly 56 tonns, there were 170 people onboard, and 16-18 tonns of fuel, so the plane's weight was about 89 tonns.
11:33:06: PIC: Let's go to FL 400 for a while, or something, this shit is totally closed... or request FL 390, because we can't pass around...
11:33:12,5: AUASP signal
11:33:17: N: switched over to
11:33:20: N: Center, Pulkovo 612, with you
11:33:21: C: Pulkovo 612, Center, Roger
11:33:22: PIC: add more. yes?
11:33:24: N: Center, Pulkovo 612, request temporary FL 390
11:33:28: PIC: Heavy turbulence, ect. tell him
11:33:34: C: Pulkovo 612, climb FL 390
11:33:34: N: Roger, climbing FL 390, thank you
11:33:37: PIC: maybe we can get it... (not clear)
11:33:39: (not clear)
11:33:45: PIC: where the Fuck you (not clear)
11:33:48: PIC: (not clear)
11:33:50: (not clear)
11:33:51: PIC: (not clear)
11:33:55: - AUASP signal -
11:34:23: - VBE signal (reaching 12000 meters) -
11:34:24: PIC: (to the Groza) fuck...
11:34:40: PIC: Give me (not clear)
11:34:43: PIC: Where can we go, Igor, go more
11:34:43: PIC: Igor.
11:34:48: PIC: Igor.
11:34:49: N: What?
11:34:49,5: PIC: we can go aside, where to go fuck...
11:34:52: (not clear) No.
11:34:54: Tell him that we reached FL 390 Andrei fuck your mother
11:34:56: F1: Center, Pulkovo 612, FL 390
11:35:00,3: PIC: Say Something, fuck (this is the moment, when the plane starts falling, and the crew lost the controls)
11:35:01: (not clear)
11:35:01: C: (not clear) 3-9-0
11:35:05: We're descending (not clear)
11:35:06: PIC: Where are we descendendig, fucking assholes!
11:35:09: PIC: Engines to power rating!
11:35:09: E: Power rating
11:35:12: PIC: Tell them that we're descending, fuck you
11:35:13: F1: Center, Pulkovo 612, we're descending
11:35:15,9: - AUASP signal -
11:35:17: PIC: Calm down
11:35:20,9: - AUASP signal -
11:35:22: PIC: Watch the ailerons
11:35:23: Power rating
11:35:24: - signal -
11:35:28: N: Center, Pulkovo 612 is descending FL 360
11:35:30,8: - AUASP signal -
11:35:31: PIC: Heavy turbulence, tell him, fuck your mother!
11:35:33: N: Heavy turbulence
11:35:34: C: Pulkovo (not clear), descent FL 360
11:35:36: PIC: descending, fuck you
11:35:38,9: - signal -
11:35,37: (not clear)
11:35:41: PIC: Calm down, we're controlling it
11:35:44: PIC: Holding it, shit
11:35:45: E: Generators (are off)
11:35:48: E: Pompage, Ivan, Pompage (pompage is when the engine doesn't get enough air, and the fuel burning process brakes, flame comes out of the engine, and finally it can stop)
11:35:55: PIC: (not clear)
11:35:58: (not clear)
11:36:02: PIC: watch the speed, the speed
11:36:04: Well, it fell down a little bit
11:36:07: No, it's OK
11:36:07,02: - AUASP signal -
11:36:08: (not clear)
11:36:11: PIC: Pull up
11:36:14: PIC: Pull up
11:36:14: N: (not clear) Ivan
11:36:16: PIC: (not clear) Look
11:36:19: N: (not clear) 5-5, Ivan, 5-5
11:36:22: N: How many? (about the surcharge)
11:36:23: N: (not clear) 245. (probably the course)
11:36:24: PIC: What course? What the fuck?
11:36:25: N: (not clear)
11:36:28: PIC: (not clear)
11:36:28: I understand
11:36:29: We're just rotating
11:36:31: Right
11:36:32: PIC: Vladimir, come on, take command (he was a russian pilot-champion, at that moment he was standing by the Firsf officer's seat)
11:36:34: (not clear)
11:36:35: F2: I think we should fly left
11:36:36: N: Left, Ivan
11:36:37: PIC: OK, shit
11:36:40: We're descending, we're descending
11:36:40,5: N: (not clear)
11:36:46: (Go up)
11:36:48: (where source is)
11:36:49: What? (not clear)
11:36:50: PIC: climb
11:36:51: (not clear)
11:36:55: Tell that we have SOS
11:36:57-11:36:59,6: F1: SOS, 612, SOS
11:37:01: C: Pulkovo, didn't understand
11:37:02: PIC: Fuck! What's the speed?
11:37:03-11:37:05,2: N: SOS, SOS Pulk12, SOS, Pulk
11:37:06: PIC: What's the speed?
11:37:41,9: (not clear)
11:37:45: PIC: Left, go
11:37:49,1: (not clear)
11:37:50,5: PIC: Vladimir, go, and help Andrei
11:37:53: (not clear)
11:37:55: Altitude 2000 Ivan, 2000! (meters)
11:37:58: N: (not clear) 200, Ivan, 2000!
11:38:01: PIC: Oh my God
11:38:03: Leave (not clear)
11:38:04: PIC: (not clear), to right
11:38:05,6: E: We're falling
11:38:06,9: N: Now to the left, to the left
11:38:07,9: (not clear)
11:38:09: I didn't see it
11:38:09,9: F2: Oh my God
11:38:09,9: N: (2000) Ivan
11:38:10,5: Without ailerons
11:38:11,6: PIC: Pull up, pull up, pull up, pull up! Andei! Pull up! Pull up Andrei!
11:38:18,6: (not clear)
11:38:20,3: PIC: Now takeoff thrust
11:38:21,1: stabilize
11:38:23,1: F2: (not clear) (please don't kill me)
11:38:23,7: PIC: Andrei! Don't worry!
11:38:26,5: Please don't kill me! Please don't kill me! (Probably it was the training first officer)
11:38:27,5: PIC: (ground)
11:38:28,3: (not clear)
11:38:30: - SCREAM -
- end of recording -

in some places there isn't a sign, who said it, it means that it's unknown
btw: here is the link to the russian version: http://www.e1.ru/news/spool/news_id-273557.html

Daniel

_________________

My work
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger

PostPosted: Sun Feb 18, 2007 23:45 Reply with quote
Fabo
КВС
Joined: 16 Jul 2005
Posts: 1100
Location: Slovakia, near Kosice (LZKZ)




Kosz.... Удивление

_________________
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return."

Peter Fabian
View user's profile Send private message

PostPosted: Sun Feb 18, 2007 23:50 Reply with quote
Daniel Nagy
КВС
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 481
Location: Будапешт, Венгрия




nincs mit

Dani

_________________

My work
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger

PostPosted: Mon Feb 19, 2007 00:27 Reply with quote
szabotomi
Курсант
Joined: 14 Dec 2006
Posts: 40
Location: flybywire.extra.hu




Végigolvasva a szöveget, valahogy fura az egész. Emelkedtek FL390-re. Gondolom, a viharos szél stb. miatt többet veszítetek a sebességből, de nem értem, hogyha emelkedéskor bejelzett az AoA, akkor mi a zivataros villámdörgésért nem adott több gázt a gyakorló pilóta? Pontosan nem derűl ki, a pompázs melyik hajtóművön vagy hajtóműveken jelentkezett.. sok mindent nem értek.. Ha süllyedtek, de folyamatos AoA jelzés mellett, akkor miért húzták a kormányt? Inkább kellett volna előretolni a kormányt és sebességet gyűjteni. 5 ember a pilótakabinban!!!!! És senki sem figyelte mi történik? Ezt a balesetet már az FL390-elérése előtt el lehetett volna kerülni. Pánik és kapkodás..
View user's profile Send private message

PostPosted: Mon Feb 19, 2007 23:16 Reply with quote
Daniel Nagy
КВС
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 481
Location: Будапешт, Венгрия




Hát igen, sajnos ez van, elhegedülték az egészet, nem voltak rendesen kiképezve.

Dani

_________________

My work
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger

PostPosted: Tue Feb 20, 2007 20:53 Reply with quote
Daniel Nagy
КВС
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 481
Location: Будапешт, Венгрия




Sziasztok!!!

Nem fogjátok elhinni, hogy mit találtam (vagyis apám mit talált)!!!
A gép MSzRP-jét!!! A rajta látható orosz feliratokat átírom magyarra, és máris közzé teszem itten!!! Addig is itt az eredeti orosz kép.

Dani

U.i.: másik munkám mostanában a MAVA-pilcsik kérésére az, hogy lefordítom a dokumentációját a nagyvasnak.

_________________

My work
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger

PostPosted: Tue Feb 20, 2007 20:57 Reply with quote
Fabo
КВС
Joined: 16 Jul 2005
Posts: 1100
Location: Slovakia, near Kosice (LZKZ)




Удивление

_________________
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return."

Peter Fabian
View user's profile Send private message

PostPosted: Tue Feb 20, 2007 22:36 Reply with quote
Daniel Nagy
КВС
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 481
Location: Будапешт, Венгрия




Mivel a kép nagyon kicsi, ezért inkább értelmezem, amit láttok rajta.
Nos a legfelső visszintes vonal az a tolóerőt mutatja. az alatta lévő 2 vonal a robotpilóta működését jelzi, a felső a visszintes tartást, az alsó meg a függőlegest. Amint a képen láthatjátok, 11:35:02-kor a személyzet kikapcsolta a robotpilótát. Állítólag a légiüzemeltetési utasítás szerint erős turbulenciában ki kell kapcsolni a robotot, de ha megnézzük az alatta lévő 2 vonalat, ami a kormányszervek mozgását mutatja, láthatjuk, hogy felesleges volt a robotpilóta kikapcsolása. A grafikonon látszik, hogy a lekapcsolás után próbálták egyenesben tartani a gépet. Lejjebb látszik 1 pont, majd abban a síkban látszik még 1 pont, majd rövidebb-hosszabb vonalak (lehet, hogy nehezen látszik, ki kell nagyítani a képet, akkor jobban látszanak), ezek azt jelzik, mikor jelzett az AUASzP, mikor volt kritikus az állásszög. A következő 3 vonal az AUASzP mutatóinak mozgását mutatja. A következő nagyon görbe vonal a függőleges túlterhelést mutatja, látszik, hogy a robotpilóta lekapcsolása után hirtelen megnő a túlterhelés mértéke. Lejjebb a vonal pedig a bedöntést mutatja. Látszik, hogy 11:35:22-nél a bedöntés nagyobb, mint 45°, sőt 20 másodperccel később a másik irányba döntötték be a gépet több, mint 50°-kal!!! Aztán az alatta lévő vonal az irányt mutatja, amint látszik is, a robotpilóta lekapcsolása után nem sokkal a 350°-os eredeti irányról hirtelen elég élesen, a gépet 45°-ra bedöntve fordultak 0°-ra. Ez történt 11:35:20 körül, aztán 20 másodperc után visszafordultak, innen kezdve szinte folyamatosan változott az irányuk, amíg le nem zuhantak. Az utolsó 2 vonal pedig a sebességet, és a magasságot mutatja. Látszik, hogy a szél folyamatosan dobálta a gépet, de a robotpilóta szinten tudta valamennyire tartani a gépet. Viszont miután kikapcsolták a robotpilcsit, azután kezdett el ingadozni a magasság, és igazán csökkenni a sebesség. Volt 1 kritikus 10 másodperces periódus, amikor valószínüleg elkapta a gépet 1 áramlat, mert a sebesség 10 másodperc alatt 0-ra esett le, és a gép 1 pillanatra valahogy felkerült 12797 m magasra!!! Amikor elfogyott a sebesség, akkor került laposdugóba a gép, magyarul szinte szabadon esett lefele, orral felfele. Az irányt mutató vonalon a látható fűrész szerű vonal szokott megjelenni lapos dugóhúzónál. Nah ennyit tudtam így elsőre leolvasni az MSzRP-ről. Bocsi, hogy ilyen kicsi a kép, nem volt nagyobb.

Dani

_________________

My work
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 13:21 Reply with quote
szabotomi
Курсант
Joined: 14 Dec 2006
Posts: 40
Location: flybywire.extra.hu




Azt gondolom, az oroszoknak kellene néhány nagyon korszerű Tu154 szimulátor. Érdekes a tolóerő grafikon.. 11:35:45 körül 2 hajtómű teljesítményét is visszavették alapgázra, amelyek ott is maradtak. :o és szinte pontosan ekkor indult a gép felfelé, majd a sebesség visszaesett 0-ra!!!! Én nem tudom, ki milyen műszereket nézett a kabinban, de talán a baj másik forrása, hogy 5-en szorongtak a kabinban.. a növendék bepánikolt.. az egész szőrnyű, úgy ahogy van!!!!
View user's profile Send private message

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 17:14 Reply with quote
Daniel Nagy
КВС
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 481
Location: Будапешт, Венгрия




Igen. valószínüleg egy nagyobb széllökés vitte 0-ra a sebességet, és vitte fel őket 13000 méterre... a hajtóművek teljesítményét a pompázs miatt vették le 0-ra, nehogy leálljanak, pompázs azt jelenti, hogy a hajtóművek nem kapnak elég levegőt, és felborul az üzemanyag-ellátás, lángcsóvák csapnak ki a hajtóművekből, és akár le is állhatnak. Na most ha 2 hajtómű leáll, akkor biztosan lezuhannak. Tehát megértem, ha 0-ra vették le a gázt. Csak később visszaadhatták volna. Na mind1, 5-en voltak, nem voltak rendesen kiképezve, ezért zuhantak le. Bár mondjuk nem csak ők hibáztak, hanem a különböző légügyi szolgálatok is, mert ha tudták, hogy arra vihar van, márpeidg tudniuk kellett, akkor nem engedik a gépet azon az útvonalon repülni. Apám mesélte, hogy amikor régen Maléves munkássága idején (a nagytupikkal foglalkozott, ő volt a "nevelőapjuk") egy olyan pilcsivel voltak kint Moszkvában, aki szeretett sietni. Na most a pilcsi lógó orral jött ki a briefing-ről. Kérdezi apám: "Mi a probléma?", erre a pilcsi:"Nem mehetünk Kieven keresztül, mert vihar van, úgyhogy kénytelenek leszünk Varsó fele menni." Azt hiszem a történet magáért beszél, itt nem csak a pilcsik hibáztak.

Dani

_________________

My work
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 23:53 Reply with quote
szabotomi
Курсант
Joined: 14 Dec 2006
Posts: 40
Location: flybywire.extra.hu




Gyerekek!!!! Olvassátok össze a szöveget a grafikonnal!!!!
11:35:00 PIC Mondjatok már valamit, bassza meg! (Ekkor kezd a repülő átesni, és irányíthatatlanná válni...) tartja a 11800-at!
11:35:05 F1 Süllyedünk... Még mindig nem süllyed!
11:35:06 PIC Hova süllyedünk, kibaszott hülyék...
11:35:09 PIC Névleges teljesítmény, baszki!
11:35:09 M Névleges
11:35:12 PIC Mondd neki, hogy süllyedünk, baszki. Emelkedni kezd!!!
11:35:13 F2 P 612 süllyedünk
11:35:15 AUASzP bejelez!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11:35:20-tól lassan majd 11:35:40-től egészen 11:35:52-ig emelkedik egyre meredekebben!!!!!! Eközben végig azt mondják, hogy süllyednek! Holott felfelé tartanak, valójában miközben próbálják az állítólagos süllyedést megakadályozni, egyre inkább húzzák a szarvkormányt az átesés felé, egy olyan erős turbulenciával rendelkező térben, ahol a tettük felér az öngyilkossággal! Miért cselekedtek inverz módon???? Mert nem egy széllökés okozta az átesést. Hogy nem lehet észrevenni? Hogy a gép nem lefelé, hanem felfelé tart? Valami elromlott azon a gépen?
View user's profile Send private message

Pulkovo Tu-154: 2006.Augusztus 22.
 Project Tupolev Team Forum Index » Project Tupolev Felhasználók Fóruma (Magyar nyelven)
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
All times are GMT + 3 Hours  
Page 1 of 2  
Goto page 1, 2  Next
  
  
 Post new topic  Reply to topic  


  Powered by phpBB © 2001-2005 phpBB Group. Designed for protu-154.org | Webmaster - ^COOLER^