WWW.PROTu-154.org
Список форумов Project Tupolev Team Вход Регистрация FAQ Пользователи Поиск

Список форумов Project Tupolev Team » Project Tupolev Felhasználók Fóruma (Magyar nyelven) » Egy kezdo kerdesei На страницу 1, 2, 3, 4, 5  След.
Начать новую тему  Ответить на тему Предыдущая тема :: Следующая тема 
Egy kezdo kerdesei
СообщениеДобавлено: Вс Июн 12, 2005 22:18 Ответить с цитатой
kezdo
Курсант
Зарегистрирован: 12.06.2005
Сообщения: 12




Látom az itt megszólaló kollégáim igencsak elmélyedtek már Tu témában. Nekem viszont kezdő Tupoleves kollégának igencsak akadnak problémáim. Az egyik a TRIM-el, a másik pedig az automatapilótával lenne kapcsolatos. Az addig ok hogy eljárásszerűen beindítom a madarat, de utána az AP egység teljesen halott, nem tudok semmit sem beállítani. Sem HDG, CRS, ALT... A trimmelés meg már végképp idegen tőlem ebben a madárkában. Ez van, ha valaki csak nyugati gépekkel nyomul Грусть Nincs véletlenül valahol a neten, vagy valamelyikőtök birtokában egy magyar nyelvű útmutató a PTU-154-hez? Remélem nem baj hogy ilyen kérdésekkel jövök ide, de szerintem ti tudtok nekem segíteni. Mindenkinek előre is köszönöm a segítségét!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение MSN Messenger

СообщениеДобавлено: Пн Июн 13, 2005 18:48 Ответить с цитатой
Atika
Правак
Зарегистрирован: 29.05.2005
Сообщения: 85




Hello!

Magyar nyelvű doksi sajna nincs 1előre, de a gép mellé járó angol nyelvű leírás kiváló, részletes, mindenképp ajánlatos tanulmányozni, Korszerű masinákhoz képest, teljesen más bánásmódot igényel a tupper.

Ha továbbra sem megy, akkor írj bátran és belemélyedünk...


Üdv: Atika
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Вт Июн 14, 2005 22:42 Ответить с цитатой
kezdo
Курсант
Зарегистрирован: 12.06.2005
Сообщения: 12




Sajna hiába böngészem a dokumentumot nem igazán jutok előre. Abszolút nem tudok életet lehelni az AP-ba. Gondom akad még a PNP-1 navigációs műsszerrel is. Please help me!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение MSN Messenger

СообщениеДобавлено: Вт Июн 14, 2005 22:47 Ответить с цитатой
Laszlo
Курсант
Зарегистрирован: 24.05.2005
Сообщения: 43




Ha van Skype-d, vagy MSN-ed akoor hivjàl fel laszlo1809 ès elmondom neked, hogy mit kell csinàlni.

Addig ist itt va egy kis segitsèg:
http://www.laszlos-ms-simulator.de/download/QuickStart.zip

Laci
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора MSN Messenger

СообщениеДобавлено: Ср Июн 22, 2005 17:24 Ответить с цитатой
kezdo
Курсант
Зарегистрирован: 12.06.2005
Сообщения: 12




Köszönöm a segítséget! Nagyon hasznos kis leírás. Itt a fórum angol részében pedig megtaláltam a leírást képi formában is! De még mindig nem teljes a gyönyör! A tolóerőautomata, és a navigációs műszerem sajnos még mindig halott (mármint nav. műsz. nem a helyes HDG-et mutatja). Ezeket hogyan lehetne feltámasztani? Köszi!

ui: Lehet már tudni valamit a készülő TU-154M Projectről, mert nem igazán vagyok otthon a fórum orosz részén Улыбка
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение MSN Messenger

СообщениеДобавлено: Ср Июн 22, 2005 23:26 Ответить с цитатой
lakatosv
Правак
Зарегистрирован: 22.01.2005
Сообщения: 92
Откуда: Gyor/Budapest, Hungary




Szia!

Kérdésem: az angol nyelvvel hogy állsz? Ha jól, -mivel most vizsgák miatt nincs időm leírni, de hamarosan lesz- javaslom olvasd végig szóról szóra a sok oldalas angol leírást.

Én eleinte nem nagyon akartam, elblicceltem, aztán láttam, hogy enélkül lehetetlen repülni ezt a típust. Sőt! Élmény volt olvasni, a részleteket felfedezni.. :lol:

A helyes irányszöget azért nem látod, mert kalibrálni kell még azt a mutatót is 8) Most hirtelen nemtom hanyadik oldal a manualban, de ha az életrekeltési eljárást végigcsinálod egyszer onnan, pontról pontra, ott benne van. Aztán csak rutinmunka. AP dettó.

Ha nem megy az angol, akkor majd leírom, jövő héten elvileg végzek... hacsak addig valaki le nem írja 8)

Jó leszállásokat
Viktor
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Чт Июн 23, 2005 12:40 Ответить с цитатой
Atika
Правак
Зарегистрирован: 29.05.2005
Сообщения: 85




Hello!

Van a fórum angol nyelvű részében 1 topic, hogyaszondja: "Quickstart screenshots", ahol pontokba szedve, sorrend szerint sorszámozva megtalálod a művelet sorrendet...


Üdv: Atika
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пт Июн 24, 2005 13:35 Ответить с цитатой
kezdo
Курсант
Зарегистрирован: 12.06.2005
Сообщения: 12




Először is köszönöm mindenkinek! Nagyon sokat segített az a pár kép, ami pontosan leírja mit, milyen sorrendben kapcsoljak föl. Már elég sok mindenre rájöttem, de még lenne pár kérdésem az A/P-al kapcsolatban. Szinte mindegyik funkcióját sikerült már beizzítanom, de az A/T még mindig ki fog rajtam. Mi lehet ennek az oka? Mindent a leírás szerint csináltam, de mégsem jön össze. Másik kérdés, hogyan lehet aktívvá tenni a COM1 helyett a COM2-t, ill a NAV1 helyett a NAV2-t? Köszi szépen!

ui: lehet már tudni valami konkrétat a készülő TU-154M projectről?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение MSN Messenger

СообщениеДобавлено: Пт Июн 24, 2005 18:32 Ответить с цитатой
Atika
Правак
Зарегистрирован: 29.05.2005
Сообщения: 85




Hello!

NAV1, kontra NAV2:

A main panel alján lévő kombinált VOR/NDB műszeren van 1-1 kapcsoló, amivel lehet váltani, hogy VOR1/ADF1 ill. VOR2/ADF2 által behangolt adóra mutasson a mutató. A fehér mutató a NAV1/ADF1 a sárga mutató a NAV2/ADF2. A mellette lévő DME1/DME2 kapcsolóval döntöd el, hogy melyik adó távolságát látod. VOR hold esetén az ABSZU-n lévő A3-1 ill. A3-2 gomb alapján tudsz választani a két adó közül, hogy a gép melyiket tartsa. Fontos: a PNP műszeren beállított radiál, csak a mutatót állítja! A valós radiál értéket, a NAV műszerek melletti ketyerén lehet beállítani, az overhead panelen! Ha automata ILS APP-ot akarsz, akkor a NAV1-et vagy mindkettőt be kell tekerni az ILS frekire. 1ébként kilebegtetni nem tud, legkésőbb 30M AGL-nél ki kell kapcsolni az ABSZU-t és kezzel letenni...

A COM rádión van 1 kapcsoló, ha jól emléxem hogy COM1 vagy COM2, erre most nem emléxem fejből, meg fogom nézni...

AT:

Amit tudni kell mindenképp, hogy mechanikus ketyere, a SOP szerint, kizárólag megközelítéskor lehet használni, minden 1éb esetben kézzel kell tologatni a gázkart. Mindettől függetlenül, működik minden helyzetben, csak néha nem megbízható, kisebb széllökésektől már ki tud kapcsolni (úgy érzi mintha elmozdítottad volna a gázkart). 1ébként a sebességmérőn lévő narancssárga cucukával mutatja a beállított értéket, amit az AT panelen lévő tolható-húzható bizgentyűvel állítasz. A zöld C feliratú gombbal lehet bekapcsolni, ezután tartja az aktuális sebességet, ill. innentől lehet állítani feljebb, vagy lejjebb...


Phűűű... :-)



Üdv: Atika
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пт Июн 24, 2005 18:34 Ответить с цитатой
Atika
Правак
Зарегистрирован: 29.05.2005
Сообщения: 85




Jah, 154M: Van fenn valami béta valahol, de csak az orosz nyelvű szekcióban, tehát nem sokat értek belőle... :-)

Előbb vagy utóbb lesz, az tuti, biztosat szvsz senki nem tud...


:hello:

Üdv: Atika
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пт Июн 24, 2005 18:50 Ответить с цитатой
kezdo
Курсант
Зарегистрирован: 12.06.2005
Сообщения: 12




Köszi szépen! A VOR radiálos dolgokra végre (!!!) nekem is sikerült rájönni (magamtól), de azért köszi! A COM1/2 kapcsolók valahogy nem akarnak muzsikálni, de ez legyen a legnagyobb problémám. Ellenben: hiába csinálok mindent a "Quickstart screenshots" szerint, mikor az A/T-t be akarom lőni, mindig sípol vagy 3-at és semmi, nem kapcsol be. Valamit kapcsolgatni kelle még ott az A/T panelon, hogy életrekeljen? Köszi!

ui: bocs hogy ennyit kérdezek, de csak itt találtam hozzáértő (értelmes) embereket! Улыбка
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение MSN Messenger

СообщениеДобавлено: Пт Июн 24, 2005 18:56 Ответить с цитатой
Atika
Правак
Зарегистрирован: 29.05.2005
Сообщения: 85




Az AT panelen, alul van 3 gomb, ami rögzíti a gázkarokat. Azok legyenek kikapcsolva, addig nem fog működni az AT...

Erre gondolok még...

COM cuccost mingyá megnézem hogy izs van... :-) Удивление Удивление

:wink:
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пт Июн 24, 2005 21:41 Ответить с цитатой
Atika
Правак
Зарегистрирован: 29.05.2005
Сообщения: 85




Ccóval COM ügyben úgy fest, a COM2 csak szerény díszítő elem...

De megkérdem a készítőket is... :-)


Üdv: Atika
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пт Июн 24, 2005 21:48 Ответить с цитатой
Atika
Правак
Зарегистрирован: 29.05.2005
Сообщения: 85




Nah megvan, mégiscsak működik az... :-)))


Van az audio signal selector panel, a transponder mellett, ott lehet kiválasztani, hogy COM1, oder COM2-ről jöjjön a zaudio...


Phűűűűűűűűű :-)

:ola: :drinkers: :finga: :drinkers: :tonqe: :prayer: :weedman: :rock:
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пт Июн 24, 2005 22:24 Ответить с цитатой
kezdo
Курсант
Зарегистрирован: 12.06.2005
Сообщения: 12




Köszi! Közben én is nézegettem a fórum angol részét, és megtaláltam a COM-os problémára a megoldást. Azért köszi a segítséget! Viszont az A/T még mindig nem műkszik, de sebaj, valahogyan majdcsak megoldjuk ezt is! Mégegyszer köszi mindent!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение MSN Messenger

Egy kezdo kerdesei
 Список форумов Project Tupolev Team » Project Tupolev Felhasználók Fóruma (Magyar nyelven)
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете вкладывать файлы
Вы не можете скачивать файлы
Часовой пояс: GMT + 3  
Страница 1 из 5  
На страницу 1, 2, 3, 4, 5  След.
  
  
 Начать новую тему  Ответить на тему  


  Powered by phpBB © 2001-2005 phpBB Group. Designed for protu-154.org | Webmaster - ^COOLER^