WWW.PROTu-154.org
Project Tupolev Team Forum Index Log in Register FAQ Memberlist Search

Project Tupolev Team Forum Index » Project Tupolev Support fórum (česky a slovensky) » Vytvareni tras
Post new topic  Reply to topic View previous topic :: View next topic 
Vytvareni tras
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 01:35 Reply with quote
donCarlos
Правак
Joined: 06 Aug 2006
Posts: 52
Location: Czech Republic, Prague, LKPR




Pořídil a zamiloval jsem si Yak-40 od Suprunova - nemá chybu (až na pár chybějících čudlíků ve VC, ale o tom nechci...), klasická radionavigace taky není problém.

Co problém je - jak a v čem vytvářet trasy takové, abych je byl schopnej zaletět pomocí dvou ADF a dvou VOR/DME?

Pro mě to znamená, že každý bod na trase by měl být definován pomocí nějakého radiomajáku, nebo se mýlím? A pokud ne, existuje nějaký program, který by uměl ke každému bodu na trati napsat tu "definici" pomocí blízkého majáku? Něco jako nCalc umí počítat korekci pomocí RSBN. Vím že normálně se to řeší navigačním pravítkem a mapou, ale proč si to v simu neulehčit...

Doufám že jsem to popsal nějak rozumě, je pozdě a už mi to moc nemyslí... Dost možná se mi pletou pojmy.
View user's profile Send private message

PostPosted: Sun Sep 28, 2008 13:53 Reply with quote
balooo
Правак
Joined: 13 Nov 2005
Posts: 123
Location: LKPR, LKHK




To je klasický rozdíl RNAV a nonRNAV. nonRNAV tras, kdy jsi schopen zaletět podle radionavigace (VOR, DME, NDB).

Trasy buďto někde stáhneš a musíš počítat s tím, že nejsou ke dnešní situaci úplně reálné, nebo si je prostě vymyslíš sám. Nejedná se pouze o trasy VOR dct VOR dct NDB, atd., ale i o body které jsou definovány radiálou k nějakému bodu, atd.
Tady je příklady trasy BKPR LZKZ letu nešťastné slovenské An-24, která je v tomto ohledu naprosto úžasná. Vďaka, Priskáč Хитрый

Na východ i západ od nás lze také postupovat tak, že si vyjedeš trasu z routefinderu, vyexportuju do PLN, PLN vyexportuju do Google Earth (abych ji viděl a našel hraniční fixy). Potom otevřu PLN v NCalcu a optimalizuju. Když letím nad Německo, Anglii a hlavně na východ, tak většina tras stále vede před VOR a body mezi jsou výplň. Neplatí to 100%, spíš tak na 75%, ale stačí to.

V příloze jsou dva příklady EDDF-LTBA (mapa) a LKPR - BIKF. Ve zjednodušeném jsou odstraněny body, které leží na stejné velké kružnici (tj. nad kterými se nezatáčí).
View user's profile Send private message

PostPosted: Sun Sep 28, 2008 15:41 Reply with quote
donCarlos
Правак
Joined: 06 Aug 2006
Posts: 52
Location: Czech Republic, Prague, LKPR




Vyčerpávající, díky.

Takže jak já to chápu, když mi routefinder vyhodí trasu generovanou s odškrtnutou volbou RNAV equipped, tak by vždycky měla být nonRNAV (to je očividný). Když se podívám na ten plán co mi to vyhodí, tak pokud je mezi dvěma majáky více bodů a rozdíl v údaji TRK je malý, pak předpokládám, že jsou na velké kružnici a když poletím přímo na maják, tak se jim stejně nevyhnu.
A pokud je změna podezřele velká, tak by se měl ten bod změny definovat pomocí radiály a vzdálenosti od nějakého majáku - toť kámen úrazu, protože nevím o ničem, co by mi tuhle definici vyplivlo. Existuje něco takového, nebo ne?

A ještě otázka - otevřeš v nCalcu plán a na něm optimalizujěš co?
View user's profile Send private message

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 00:18 Reply with quote
balooo
Правак
Joined: 13 Nov 2005
Posts: 123
Location: LKPR, LKHK




Já lítám podle NVU, takže "skoro" RNAV. V NCalcu vyhazuju ty "zbytečný" body, abych nemusel zadávat úseky tak často. Ale v routefinderu si vyjíždím klasický RNAV plán, aby mě neprudili řídící. Oni stejně jak vidí Jak-40, Tu-154, Il-62, tak jsou celkem hodní. Радостный
View user's profile Send private message

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 00:41 Reply with quote
donCarlos
Правак
Joined: 06 Aug 2006
Posts: 52
Location: Czech Republic, Prague, LKPR




No zrovna to zkouším na trase Ťumen->Omsk, což je skoro přímá trasa a stejně mi to dělá divný věci. Hlavně si musím stěžovat na minimální dosah NDB v simulátoru. Nevím jak je to v reálu, ale že mi to NDB chytí v okruhu asi 60 mil, když podle něj mám letět asi 150 mil, to je celkem nepraktický Радостный

Asi máš pravdu, asi zase nainstaluju ivap a budu prudit řídící, ať mojí neschopnost můžu sdílet s ostatníma.

P.S.: A stejně by mě zajímalo, proč ještě neexistuje žádný nástroj na počítání radiál Улыбка
View user's profile Send private message

Vytvareni tras
 Project Tupolev Team Forum Index » Project Tupolev Support fórum (česky a slovensky)
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
All times are GMT + 3 Hours  
Page 1 of 1  

  
  
 Post new topic  Reply to topic  


  Powered by phpBB © 2001-2005 phpBB Group. Designed for protu-154.org | Webmaster - ^COOLER^