WWW.PROTu-154.org
Список форумов Project Tupolev Team Вход Регистрация FAQ Пользователи Поиск

Список форумов Project Tupolev Team » Project Tupolev Support fórum (česky a slovensky) » Vytvareni tras
Начать новую тему  Ответить на тему Предыдущая тема :: Следующая тема 
Vytvareni tras
СообщениеДобавлено: Вс Сен 28, 2008 01:35 Ответить с цитатой
donCarlos
Правак
Зарегистрирован: 06.08.2006
Сообщения: 52
Откуда: Czech Republic, Prague, LKPR




Pořídil a zamiloval jsem si Yak-40 od Suprunova - nemá chybu (až na pár chybějících čudlíků ve VC, ale o tom nechci...), klasická radionavigace taky není problém.

Co problém je - jak a v čem vytvářet trasy takové, abych je byl schopnej zaletět pomocí dvou ADF a dvou VOR/DME?

Pro mě to znamená, že každý bod na trase by měl být definován pomocí nějakého radiomajáku, nebo se mýlím? A pokud ne, existuje nějaký program, který by uměl ke každému bodu na trati napsat tu "definici" pomocí blízkého majáku? Něco jako nCalc umí počítat korekci pomocí RSBN. Vím že normálně se to řeší navigačním pravítkem a mapou, ale proč si to v simu neulehčit...

Doufám že jsem to popsal nějak rozumě, je pozdě a už mi to moc nemyslí... Dost možná se mi pletou pojmy.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Вс Сен 28, 2008 13:53 Ответить с цитатой
balooo
Правак
Зарегистрирован: 13.11.2005
Сообщения: 123
Откуда: LKPR, LKHK




To je klasický rozdíl RNAV a nonRNAV. nonRNAV tras, kdy jsi schopen zaletět podle radionavigace (VOR, DME, NDB).

Trasy buďto někde stáhneš a musíš počítat s tím, že nejsou ke dnešní situaci úplně reálné, nebo si je prostě vymyslíš sám. Nejedná se pouze o trasy VOR dct VOR dct NDB, atd., ale i o body které jsou definovány radiálou k nějakému bodu, atd.
Tady je příklady trasy BKPR LZKZ letu nešťastné slovenské An-24, která je v tomto ohledu naprosto úžasná. Vďaka, Priskáč Хитрый

Na východ i západ od nás lze také postupovat tak, že si vyjedeš trasu z routefinderu, vyexportuju do PLN, PLN vyexportuju do Google Earth (abych ji viděl a našel hraniční fixy). Potom otevřu PLN v NCalcu a optimalizuju. Když letím nad Německo, Anglii a hlavně na východ, tak většina tras stále vede před VOR a body mezi jsou výplň. Neplatí to 100%, spíš tak na 75%, ale stačí to.

V příloze jsou dva příklady EDDF-LTBA (mapa) a LKPR - BIKF. Ve zjednodušeném jsou odstraněny body, které leží na stejné velké kružnici (tj. nad kterými se nezatáčí).
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Вс Сен 28, 2008 15:41 Ответить с цитатой
donCarlos
Правак
Зарегистрирован: 06.08.2006
Сообщения: 52
Откуда: Czech Republic, Prague, LKPR




Vyčerpávající, díky.

Takže jak já to chápu, když mi routefinder vyhodí trasu generovanou s odškrtnutou volbou RNAV equipped, tak by vždycky měla být nonRNAV (to je očividný). Když se podívám na ten plán co mi to vyhodí, tak pokud je mezi dvěma majáky více bodů a rozdíl v údaji TRK je malý, pak předpokládám, že jsou na velké kružnici a když poletím přímo na maják, tak se jim stejně nevyhnu.
A pokud je změna podezřele velká, tak by se měl ten bod změny definovat pomocí radiály a vzdálenosti od nějakého majáku - toť kámen úrazu, protože nevím o ničem, co by mi tuhle definici vyplivlo. Existuje něco takového, nebo ne?

A ještě otázka - otevřeš v nCalcu plán a na něm optimalizujěš co?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пн Сен 29, 2008 00:18 Ответить с цитатой
balooo
Правак
Зарегистрирован: 13.11.2005
Сообщения: 123
Откуда: LKPR, LKHK




Já lítám podle NVU, takže "skoro" RNAV. V NCalcu vyhazuju ty "zbytečný" body, abych nemusel zadávat úseky tak často. Ale v routefinderu si vyjíždím klasický RNAV plán, aby mě neprudili řídící. Oni stejně jak vidí Jak-40, Tu-154, Il-62, tak jsou celkem hodní. Радостный
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

СообщениеДобавлено: Пн Сен 29, 2008 00:41 Ответить с цитатой
donCarlos
Правак
Зарегистрирован: 06.08.2006
Сообщения: 52
Откуда: Czech Republic, Prague, LKPR




No zrovna to zkouším na trase Ťumen->Omsk, což je skoro přímá trasa a stejně mi to dělá divný věci. Hlavně si musím stěžovat na minimální dosah NDB v simulátoru. Nevím jak je to v reálu, ale že mi to NDB chytí v okruhu asi 60 mil, když podle něj mám letět asi 150 mil, to je celkem nepraktický Радостный

Asi máš pravdu, asi zase nainstaluju ivap a budu prudit řídící, ať mojí neschopnost můžu sdílet s ostatníma.

P.S.: A stejně by mě zajímalo, proč ještě neexistuje žádný nástroj na počítání radiál Улыбка
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение

Vytvareni tras
 Список форумов Project Tupolev Team » Project Tupolev Support fórum (česky a slovensky)
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете вкладывать файлы
Вы не можете скачивать файлы
Часовой пояс: GMT + 3  
Страница 1 из 1  

  
  
 Начать новую тему  Ответить на тему  


  Powered by phpBB © 2001-2005 phpBB Group. Designed for protu-154.org | Webmaster - ^COOLER^